Totaal aantal pageviews

woensdag 29 mei 2013

living the good life

Hey allemaal !

Ik wil jullie, zo snel eventjes tussendoor, vertellen over de fruitboom in mijn tuin! Het fruit dat er aan hangt, zijn marañoles: ooooooooverheerlijk! Elke dag, voor ik naar school vertrek, wandel ik snel langs de boom en pluk zo'n 10 marañoles om mee naar school te nemen.. Toen ik aan Jesus vroeg hoeveel marañoles er ongeveer aan de boom hangen, zei hij: TWEE tot DRIEDUIZEND! Wow! Heel de buurt en familie geniet ondertussen mee van onze marañolboom!
dozen marañoles om uit te delen

De boom in bloei

Voor het eerst in mijn leven, op een ladder marañoles uit een boom plukken!














Voor de rest heb ik mijn klasgenootjes het 'twee vissen zwemmen in de zee: zegt de ene tegen de andere: haai! Roept de andere vis verbaasd: WAAR?!' mopje vertelt en ze vinden het geweldig! Vandaar dat ik voor de verjaardag van een van mijn vriendinnen het haaienmopje had getekend op haar verjaardagskaartje.

Voor de rest staat er weer een groots 'evenement' op school op het programma: Dia del estudiante, oftewel, dag van de leerling, wat zal plaatsvinden op 11 juni. Wij, als laatstejaars zijn dus al druk bezig met de voorbereidingen! Het thema zal HOLLYWOOD zijn en ik kijk er alvast erg naar uit!
Angie- Sophia- Anahi y Mini

yo

Voor de rest had ik gisterenochtend een ongelofelijk interessant gesprek met Ramon, mijn gastopa! Hij verteld over zijn leven van vroeger en je kan echt geen enkel beroep opnoemen wat hij niet heeft gedaan! Zo vertelde hij mij onder andere dat hij gewerkt heeft op een cruiseschip, radiopresentator is geweest, ... Echt ongelofelijk, zo een interessante man! Hij vertelde dat het leven vroeger hier nóg goedkoper was! Nu is 25 lempiras gelijk aan 1 euro... Zijn schoenen heeft hij, veeeeeele jaren geleden, gekocht voor 4 lempiras, of met andere woorden: 16 eurocent! Je kon voor 1 lempira, zo'n 500 bananen kopen en toen hij een keer een vliegtuigticket van Honduras naar Miami nodig had(om als electricien op een cruiseschip te gaan werken voor 6 maanden), betaalde hij 160 Lempiras, wat dus maar 6.40 euro is! Hij bleef zo verschillende voorbeelden opnoemen en ik bleef maar lachen van ongeloof. Kan je je het al voorstellen? Schoenen voor nog geen 20 eurocent? Natuurlijk is het leven ondertussen alweer wat duurder geworden, maar in vergelijking met België is het hier heerlijk goedkoop! Ik ben er zeker van dat ik in België terug aan de 'dure' prijs van alles zal moeten wennen! Maar dat zijn zorgen voor over een maandje !

dikke kus, 
Jellemieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten